Dear friends
Can anybody tell me if you fit a “hinterachse”of a 1113 on a LAF 911 B?
I want to replace the “hinterachse” with one from a 1113 because it has a “Differenzialsperr”
Hope somebody can help with this question.
sorry for not writing in German. It's not that good
With kind regards
Tim
Neue Hiterachse
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Re: Neue Hiterachse
Hi Tim,
no idea about 911 and other MB because I dont havo one of them, but some questions.
What about breaking system (air, hydraulic), mounting places for suspension and shock absorbers, gear ratio of the axle (different from front weel ?
)?
If all of this will fit this may work. In other case it may be useful to search for an 911 wheel with lock.
If all mounting points and other stuff will fit (exept gear ratio) you may need also some "new" friont wheel.
What is the meaning of TÜV (no idea which organisation has to sign this in your country) in case of different axle (if they recognize).
Have a nice day
Veit
no idea about 911 and other MB because I dont havo one of them, but some questions.
What about breaking system (air, hydraulic), mounting places for suspension and shock absorbers, gear ratio of the axle (different from front weel ?

If all of this will fit this may work. In other case it may be useful to search for an 911 wheel with lock.
If all mounting points and other stuff will fit (exept gear ratio) you may need also some "new" friont wheel.
What is the meaning of TÜV (no idea which organisation has to sign this in your country) in case of different axle (if they recognize).
Have a nice day
Veit
- Pirx
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Re: Neue Hiterachse
Hi Tim,Tim911 hat geschrieben:Dear friends
Can anybody tell me if you fit a “hinterachse”of a 1113 on a LAF 911 B?
I want to replace the “hinterachse” with one from a 1113 because it has a “Differenzialsperr”
Hope somebody can help with this question.
sorry for not writing in German. It's not that good
With kind regards
Tim
make sure the "new" rear axle is of the same type (HL4 or HL5) as the "old" one.
It is also a good idea to have a look at the gear ratio of the axle. If it is not the same, you will have to diassemble the axles and to transplant the "old" toothed wheels into the "new" axle, which is a lot of work and requires special knowledge and tools.
Pirx
Der mit der Zweigangachse: 15 Vorwärtsgänge, 3 Rückwärtsgänge, Split, Schnellgang, Differentialsperre
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"Immer bedenken: Hilfe ist keine Einbahnstrasse, Geholfen-Werden ist kein Recht und es liegt an jedem selbst, inwieweit er sich hier in der Gemeinschaft (die im Extremfall so einiges gemeinsam schafft) involviert und einbringt."
Ein Unimog-Fahrer.
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"Immer bedenken: Hilfe ist keine Einbahnstrasse, Geholfen-Werden ist kein Recht und es liegt an jedem selbst, inwieweit er sich hier in der Gemeinschaft (die im Extremfall so einiges gemeinsam schafft) involviert und einbringt."
Ein Unimog-Fahrer.
Re: Neue Hiterachse
biglärry hat geschrieben:Fehlt da nicht ein "L" in der Überschrift ?
...ich weiß ja , daß du dem "L" hinterher trauerst , aber die Zeiten sind Gott sei dank vorbei . Wenn , dann fehlt da ein "n" in der Überschrift .
Grüße
Oliver
Wir leben in einer Zeit , in der die Klugheit schweigen soll, weil sich die Dummheit durch die Wahrheit beleidigt fühlen könnte....
Re: Neue Hiterachse
Hai Oniver (ich mag das L jetzt nicht mehr) , seh gerade dass du in Goch wohnst, war das ganze Wochenende in Goch, schade dass ich dir nicht begegnet bin, aber vielleicht doch, wer weiss.