Fitting springs from MB 1113 on a MB 911

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Tim911
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Fitting springs from MB 1113 on a MB 911

#1 Beitrag von Tim911 » 2010-11-07 12:30:04

Hey there,

Can Sombody tell me if de back springs of an MB1113 fit on a MB 911?

Hope to hear from somebody.

Thanks

Tim

P.S. sorry my writing in German isn't that good.

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Mathias
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#2 Beitrag von Mathias » 2010-11-07 12:54:40

for this we need the jear of manufaktoring of the kars and the
ident numbers
greatings: mathias
Nicht mehr im Forum aktiv!

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Tim911
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Springs replacement

#3 Beitrag von Tim911 » 2010-11-07 14:10:08

Mathias hat geschrieben:for this we need the jear of manufaktoring of the kars and the
ident numbers
greatings: mathias
Dear Mathias.

Thanks for your respons.

If have wrote an E-mail to the guy who sells the spring.

When I got the numbers I'll get back to you.

With Kind regards

Tim

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Tim911
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#4 Beitrag von Tim911 » 2010-11-12 19:57:57

Mathias hat geschrieben:for this we need the jear of manufaktoring of the kars and the
ident numbers
greatings: mathias
Hey Mathias

I have got the id number of the 1113 truck

323.033-11-061595

The Id of my 911 truck

353.116-10-813217

Ill hope you can tell me if the Fit.

With kind regards

Tim

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Pirx
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#5 Beitrag von Pirx » 2010-11-12 22:20:40

Hey Tim,

the springs will not fit!

The 1113 is the old model (also called an A-type), your 911 is the new model or B-type. Between the two, the length of the springs and a lot of other details are different.

Knowing that, there is no use of digging deeper to find out if the characteristics (possible load) of the springs would work. The 1113 is heavier than the 911, so its springs are harder.

Pirx
Der mit der Zweigangachse: 15 Vorwärtsgänge, 3 Rückwärtsgänge, Split, Schnellgang, Differentialsperre
---
"Immer bedenken: Hilfe ist keine Einbahnstrasse, Geholfen-Werden ist kein Recht und es liegt an jedem selbst, inwieweit er sich hier in der Gemeinschaft (die im Extremfall so einiges gemeinsam schafft) involviert und einbringt."
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Tim911
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springs

#6 Beitrag von Tim911 » 2011-03-19 9:19:48

Thanks guys for all the info

We found a compagnie who reinforce the springs

they also curved the springs.

Bild

Bild

Bild

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Next project the engine en a servolenkung

with kind regard Tim

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