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Cylinder head
Verfasst: 2012-12-09 16:19:58
von Kroms
Hello,
Could you give us your opinion about the Magirus 110-17 air-cooled ?
Because we heard about a problem with the cylinder head....6th or 5th cylinder...
Thank you very much for your answers.
Good sunday
Re: Cylinder head
Verfasst: 2012-12-10 10:25:00
von Wilmaaa
What kind of problem do you mean?
In general, the 110-17 is a fine vehicle.
Re: Cylinder head
Verfasst: 2012-12-10 13:58:06
von Kroms
Hello
We heard about the 6eme and 5eme cylinder could warm more and of this fact damaged the cylinder head gasket...
Has somebody already had problems like that with this engine?
Thank you very much for your answers
Re: Cylinder head
Verfasst: 2012-12-10 14:30:38
von akkuflex
Hi,
these problems are only known in agricultural vehicles which are used in ploughing or something like that where the engines runs in a high power level without enough speed to cool the engine.
In trucks these problems are realy unusual.
Martin
Re: Cylinder head
Verfasst: 2012-12-10 20:14:14
von Veit M
Yes, in a truck you have more the problem to get the aircooled engine warm enaugh.
If the cooling fins are clean there should be no problem. Also the thermo sensor should be mounted on one of these cylinders.
Damages on head gaskets are very rare.
see also cross sections shown here:
http://www.allrad-lkw-gemeinschaft.de/p ... 18&t=43214
Ciao
Veit
Re: Cylinder head
Verfasst: 2012-12-10 20:27:42
von OliverM
Kroms hat geschrieben: this fact damaged the cylinder head gasket...
........ no Gasket , no damage possible .
greetings
Oliver
Re: Cylinder head
Verfasst: 2012-12-11 16:08:37
von Kroms
Hello
Thank you for your answers, we go to see this other comment.
OliverM hat geschrieben:Kroms hat geschrieben: this fact damaged the cylinder head gasket...
........ no Gasket , no damage possible .
greetings
Oliver
Of course......A bad traduction....

Re: Cylinder head
Verfasst: 2012-12-11 19:32:00
von OliverM
Vielleicht kann das jemand in´s Französische oder Englische übersetzten , meine bescheidenen Fähigkeiten reichen dafür leider nicht aus .
Hallo Familie Krom´s ,
nein , der BF6L913 und auch Artverwandte Motoren haben keinerlei Probleme mit dem 5. oder 6. Zylinderkopf . Auch nicht in der Landtechnik ........ zumindest wenn man einige wenige Dinge beachtet .
-Die Kühlrippen an den Zylindern und Köpfen sollten trocken (keine Ölschmierereien) und frei von Verunreinigungen sein .
-Der Ölkühler im Kühlluftkanal sollte trocken und sauber durchgängig sein .
-Bei Bergfahrten dafür sorgen , daß der Motor nicht allzu untertourig gefahren wird , der Kühlerlüfter braucht ein wenig mehr Drehzahl um für ausreichend Luftdurchsatz zu sorgen .
Das war es schon , speziell wenn der Ölkühler nicht sauber ist kann es passieren , daß der 5. Zylinder nicht genug Kühlluf bekommt und überhitzt .
Diese Maßnahmen reichen aus damit ihr sehr viel Spaß mit dem Motor habt und er euch laaange erhalten bleibt .
Viele Grüße nach Marokko
Oliver
Re: Cylinder head
Verfasst: 2012-12-12 22:20:52
von Kroms
Good evening Olivier,
No problem for the translation, we always understand the meaning.
Thank you for your informations, a good maintain and a cleaning of the truck is better.
As the proverb says :
Who wants to go far has to arrange his truck !
Thank you very much for hello Morocco
Happy Christmas
Yves
Mit Reverso
Guten Abend Olivier,
Kein Sorge(Ringelblume) für die Übersetzung versteht man immer den Sinn(Richtung).
Danke für deine Informationen erhält ein Scheck aufrecht und Reinigung des Lastkraftwagens ist besser.
Da(Wie) das Sprichwort:
Das will weit gehen, soll seine(ihre) Fassung ( seinen Lastkraftwagen) schonen
Vielen Dank für « Viele Grüße nach Marokko »
Froher Noel
Yves